Asiakkaat kertovat

Puoluehistorian mieli

27.2.2017
Menneisyydessä oli aika, jolloin puolueiden, suurmiesten ja valtaapitävien edesottamukset olivat historiantutkimuksen keskeisintä työsarkaa. Nuo päivät ovat kuitenkin kaukana – ja poliittisen historian tutkijana rohkenen todeta, että hyvä niin.

Oodi puoluearkistoille

31.5.2016
Arkistotyöskentely on sietämätöntä uurastusta; pettymyksiä ja toivottomuutta. Kuin pitääkseen tutkijaa koukussa, se tarjoaa kuitenkin myös yksittäisiä löytöjä ja älynväläyksiä. Saman voi todennäköisesti sanoa kaikesta tutkimustyöstä. Historiantutkija ei monesti tiedä, mitä etsii. Hän on pakotettu selailemaan, kokeilemaan onneaan, ampumaan tyhjyyteen ja löytämään sattumalta. Ajoittain hän onnistuu löytämään myös tarkoituksella. Etsiminen tapahtuu usein arkistojen kautta ja löydöt potkivat tutkijaa eteenpäin ja koukuttavat etsimään edelleen.

Viestintäpolitiikkaa PTA:n kätköistä

5.11.2015
Viestinnän tutkimus Suomessa on keskittynyt pääosin median rakenteisiin ja sisältöihin. Poliittisten puolueiden radio- ja televisiopolitiikkaa on Suomessa tutkittu vain yhdessä lisensiaattityössä. Se käsittelee Kokoomuksen radio- ja televisiopoliittisen linjan syntyä 1960-luvulla. Porvarillisen Työn Arkiston (PTA) aineistot olivat tutkimuksen tekemisessä avainasemassa.

Porvarillisen Työn Arkiston uutisia

Kauhajoen Kokoomusnaiset ry luovuttivat arkistoaineistojaan

2.8.2018
Kauhajoen Kokoomusnaiset ry toimittivat arkistoon v. 1907-2013 pöytäkirja ym. aineistoa.

Professori Vesa Vares säätiön hallitukseen

2.5.2018
Vuosikymmenten aktiivipalvelun jälkeen professori Martti Häikiö vetäytyi säätiön hallituksesta.

Keski-Suomen Kokoomuksen luovutus

2.5.2018
Alueen aineistoja hyvin tallessa 1950-luvulta asti.