Porvarillisen Työn Arkisto hakee määräaikaista arkistotutkijaa (12 kk), Espoo

3.2.2022

Porvarillisen Työn Arkisto hakee määräaikaista arkistotutkijaa, 12 kk, Espoo

Porvarillisen Työn Arkisto (PTA) on perustettu vuonna 1975 säilyttämään ja kokoamaan konservatiivista yhteiskunnallista toimintaa koskevia ja porvarillisissa järjestöissä syntyneitä asiakirjoja.  Aineistot asetetaan arkiston ohjesäännön ja muiden arkiston käyttöä koskevien määräysten mukaisesti opinto- ja tutkimustyötä harjoittavien käytettäviksi. Espoossa sijaitseva Porvarillisen Työn Arkisto kokoaa ja tallentaa pääasiassa Kansallinen Kokoomus rp:n, sen eduskuntaryhmän sekä jäsen- ja erillisliittojen vanhinta arkistoaineistoa ja toimii puolueen keskusarkistona.

Arkistotutkijan pääasialliseen toimenkuvaan kuuluvat arkistoaineistojen kuvailu- ja järjestämistehtävät, asiakaspalvelu- ja tietopalvelutehtävät sekä digitaalisiin aineistoihin ja palveluihin liittyvät työtehtävät. Tutkijana hoidat tarvittaessa myös muita arkistonjohtajan määräämiä tehtäviä.

Tutkijalta edellytämme

• Sopivaa ylempää korkeakoulututkintoa
  • Arkistoalan työkokemusta ja/tai tutkintoa
  • Itsenäistä työotetta, yhteistyökykyä sekä kykyä toimia pienessä työyhteisössä
  • Palveluhenkisyyttä

Työn kesto ja työaika

• Määräaikainen (12 kk). Määräaikaisuuden syy: projektiluotoinen työ.
  • Toimi täytetään 1.4.2022 alkaen tai sopimuksen mukaan. Koeaika tehtävään on neljä kuukautta.
  • Viikkotyöaika on enintään 37,5 h viikossa.

Lisätietoja antaa arkistonjohtaja Riku Keski-Rauska, puh. 0400 545 049, riku.keski-rauska(at)kokoomus.fi