Järvi, Lauri Ilmari

31.01.1901

09.01.1981

Ylihärmä, Helsinki

Järvi, Lauri Ilmari S 31.03.1901 Ylihärmä K 09.01.1981 Helsinki V maanviljelijä Matti Järvi, Liisa Huhtala P1 Vilma Sylvia Kokko 1927 – 1931 P2 Laura Maria Kilpinen 1938 -

URA. kansakoulu , 1923 (Jyväskylän seminaari)

kansakoulunopettaja Oulujoella 1923-1935, kansakoulunopettaja Oulussa 1935-1952, kansakoulunopettaja Helsingissä 1952-1962, Oulun yleisen ammattilaiskoulun opettaja 1927-1937, Oulun suojeluskuntapiirin sotilaspoikien urheiluohjaaja 1926-1927, Suomen opettajien liiton osapäivätoiminen puheenjohtaja 1962-1965, Suomen kulttuurirahaston kansansivistystoimikunnan päätoiminen puheenjohtaja 1965-1966, Kokoomuksen kansanedustaja Oulun läänin vaalipiiri 06.04.1945 - 21.07.1948, Oulun läänin vaalipiiri 29.03.1954 - 21.07.1958

Kulkulaitosvaliokunta, Puolustusasiainvaliokunta, Sivistysvaliokunta, Suuri valiokunta, Työväenasiainvaliokunta

presidentin valitsijamies 1950, 1956; Oulun kaupunginvaltuusto; Oulun kaupunginhallitus

Kokoomuksen puoluevaltuusto jäsen 1946-50; Oulun kansallisliitto (pj) 1946-52; Kokoomuksen nuorten liitto (vpj); Suomen opettajien liitto (pj); Sotainvalidien veljesliiton Pohjois-Pohjanmaan piiri (pj); Oulun kesäyliopistotoimikunta (pj); Mainos-TV:n neuvottelukunta (pj); Kansalaiskasvatuksen keskuksen hallitus (pj); Kansalaiskasvatuksen keskuksen neuvottelukunta; TVK (pj); Oulun ympäristön opettajayhdistys (vpj); Aseveliliiton Pohjois-Pohjanmaan piiri (sihteeri); Oulun opettajayhdistyspiiri (sihteeri); Suomen nuorison liiton valtuuskunta; Yleisradion ohjelmaneuvosto; Säästöpankki Sammon hallitus; Snellman-säätiön hallitus 1948-81; Helsingin säästöpankin isännistö; Uuden Suomen hallintoneuvosto; Suomalaisuuden liiton neuvottelukunta; Opettajaneuvosto; Opettajain lehden toimitusneuvosto; Oulun läänin kotiteollisuusyhdistyksen johtokunta; Pohjois-Pohjanmaan nuorisoseurojen liitto (sihteeri); Pohjois-Pohjanmaan nuorisoseurojen liiton johtokunta

ARVONIMET JA KUNNIANOSOITUKSET. kouluneuvos 1963

julkaistu 17.8.2009