Juuranto, Erik Valdemar

26.04.1900

30.12.1960

Espoo, Helsinki

Pääkonsuli Erik Juuranto ei ehtinyt toimia varsinaisissa valtuutetun tehtävissä, sillä hän kuoli vaalien jälkeen aivan vuoden 1960 lopulla eli 30.12. Juuranto teki merkittävän työuran erityisesti huolinta-alalla ollen mm. Lejos Oy:n ja Kaukohuolinta Oy:n toimitusjohtajana 1942-1960. Hän oli mukana myös monissa muissa yhtiöissä ja elinkeinoelämän luottamustehtävissä.

Juuranto Erik Valdemar S 26.4.1900 Espoo K 30.12.1960 V metsätyönjohtaja Anders Johan Johansson (vuoteen 1890 Antti Juhonpoika Kutilampi) ja Olga Sofia Grönlund P Edla Alina Barck 1920- PV rakennusmestari Gustaf Mauritz Barck ja Alina Karolina Sjöblom L Maria 1923, Kurt 1927, Kai 1930

URA. Islannin kunniapääkonsuli 1947, Lejos Oy toimitusjohtaja

Kauko-huolinta Oy johtokunnan puheenjohtaja; Oy Santomo Ab johtokunnan puheenjohtaja; Ekotx Oy johtokunnan puheenjohtaja; Otto Lumme Oy johtokunnan puheenjohtaja; Silvanus Oy johtokunnan puheenjohtaja; Oy Lejolex Ab johtokunnan puheenjohtaja

Helsingin agenttiyhdistyksen ja ulkomaakaupan agenttiliiton puheenjohtaja; Helsingin kauppakamarin johtokunnan jäsen 1948-; Pohjoismaiden agenttiliiton jäsen 1946-52; Kansainvälisen kauppakamarin Suomen osaston jäsen 1950-; Ranskalais-suomalaisen kauppakamarin johtokunnan jäsen 1949-; Suomen luotonantajayhdistyksen johtokunnan puheenjohtaja 1954-; Suomen kansallisteatterisäätiön jäsen

ARVONIMET JA KUNNIANOSOITUKSET. K. SL. 1, IslHR

LÄHTEET JA KIRJALLISUUS. Kalevi Oksanen, Kokoomuksen valtuutetut Helsingin kaupunginvaltuustossa 1919-2008. Helsingin Kokoomus 2008.

julkaistu 5.3.2009