Meurman, Hjalmar (Jalmari) Fredrik

19.07.1870

03.02.1946

Kangasala, Helsinki

Meurman, Hjalmar Jalmari Fredrik S 19.07.1870 Kangasala K 03.02.1946 Kangasala V tilanomistaja, kunnallisneuvos Agathon Meurman, Aline Fredrika Tallqvist P Anna Adéle Löf 1902 -

URA. ylioppilas 1889, agronomi 1896

Liuksialan kartanon tilanhoitaja Kangasalla 1896-1900, vt. hevoshoidonneuvoja 1898-1904, Liuksialan kartanon omistaja 1900-1938, Liuksialan karjanhoitokoulun johtaja 1901-1911, Kangasalan vapaapalokunnan päällikkö 1914-1938, vs. remonttihallituksen päällikön apulainen 1918, Kokoomuksen kansanedustaja Hämeen läänin pohjoinen vaalipiiri 24.02.1919 - 31.03.1919

Kangasalan kunnanvaltuusto (pj); MTK:n liittoneuvosto (pj); Pohjois-Hämeen Hippos (pj); Hämeen museoseura (pj); Hämeen läänin hevosjalostusliiton johtokunta (pj); Isak Löf oy:n hallitus (pj); Vihtori Peltonen - Lihasulan säätiön hallitus (pj); Suomen hypoteekkiyhdistyksen valtuuskunta (pj); Suomen hevosjalostusliiton valtuuskunta (pj); Keskinäisen vakuutusyhtiö Sammon hallintoneuvosto (pj); Pohjois-Hämeen maataloustuottajain piiriliitto (pj); Hämeen läänin hevosystäväin yhdistys (pj); Suomen maanviljelijäin kaupan johtokunta; Hämeen läänin maanviljelysseuran johtokunta; Suomen yleisen palokuntaliiton keskushallitus

ARVONIMET JA KUNNIANOSOITUKSET. kunnallisneuvos 1916

julkaistu 18.8.2009