Lampela, Heikki David

Heikki David (T) Lampela

12.04.1961

Varatuomari Heikki Lampela on noussut julkisuuteen toimimalla asianajajana monissa viime vuosien suurissa oikeudenkäynneissä. Juridisen toiminnan ohella Lampela on ollut liike-elämän palveluksessa myynninedistämistyön kautta. Tuomarin opinnot Lampela suoritti Helsingin yliopistossa vuosina 1987 – 1991. Valtuuston jäsen 2005-2008. Liikepalvelulautakunnan varapuheenjohtaja 2005-2008.

Lampelan kertoo, että ”johtoajatuksena minulla on, että tehdään työtä, pyritään eteenpäin ja pidetään sanasta kiinni. Vastuuntunto tarkoittaa sitä, että asiat, jotka ottaa hoitaakseen, ottaa myös vastattavaksi omallatunnolla. Näin asiat tulevat hoidetuksi tunnollisesti. Siten voi nukkua levollisesti yönsä ja katsoa ketä tahansa silmiin.”

Lampela Heikki David S 12.4.1961 Helsinki V kiinteistövälittäjä Guido Baltzar ja tal. päällikkö Pirkko Lampela

URA. merkonomi 1980, ylioppilas (iltalinja) 1985, oikeustieteen kandidaatti 1991, varatuomari 1993

Nimismiehen sijaisuuksia 1989, 1990; Pirkkalan kihlakunnanoikeuden auskultantti 1992; Helsingin raastuvanoikeuden oikeusneuvosmies 1993; lakiasiantsto Heikki Lampela Oy 1997-

Helsingin kaupunginvaltuuston jäsen 2005-2008

Sotilasarvo. luutnantti 1993.

LÄHTEET JA KIRJALLISUUS. Kalevi Oksanen, Kokoomuksen valtuutetut Helsingin kaupunginvaltuustossa 1919-2008. Helsingin Kokoomus 2008.

julkaistu 5.3.2009