Tuuli, Erkki Viktor

25.07.1914

19.01.1994

Johannes, Vantaa, Helsinki

Tuuli, Erkki Viktor S 25.07.1914 Johannes K 19.01.1994 Vantaa V laivuri Joel Viktor Tuuli, Hilja Maria Kaukiainen P Eeva Lyylikki Alonen 1941 -

URA. ylioppilas 1933, ylempi oikeustutkinto 1940, varatuomari 1944

Joutsenon vt. nimismies, koulutusupseeri RT 2:ssa , Koiviston piirin vt. apulaisnimismies 1938, sisäasiainministeriön siirtoväen huollon keskuksen toimistosihteeri 1940-1942, kulkulaitosten ja yleisten töiden ministeriön rakennusasiainosaston toimistosihteeri 1942, väestösiirtoasiain keskustoimiston yleisen toimiston päällikkö 1943-1944, sisäasiainministeriön siirtoväenasiain osaston yleisen toimiston päällikkö 1944, kulkulaitosten ja yleisten töiden ministeriön ylimääräinen esittelijä 1944-1945, kulkulaitosten ja yleisten töiden ministeriön nuorempi hallitussihteeri 1946-1948, Kouvolan kauppalanjohtaja 1949-1959, Kouvolan kaupunginjohtaja 1960-1963, patentti- ja rekisterihallituksen pääjohtaja 1963-1978, menetetyn omaisuuden korvauslautakunnan sihteeri ja esittelijä 1940-1941, väestönsiirtovaltuuskunnan sihteeri 1943-1944, työttömyysavustustoimikunnan sihteeri 1944-1945, työvoimaneuvoston sihteeri 1944-1946, kotiuttamisasiain neuvottelukunnan sihteeri 1944, Lakiasiaintoimisto Seppä & Tuulen osakas 1945-1946, Rannikon venerakennus oy:n toimitusjohtaja 1945-1947, Laiva oy Meri-Tuulen johtokunnan puheenjohtaja 1947-1948, Kouvolan Saton toimitusjohtaja 1949-1963, Kokoomuksen kansanedustaja Kymen läänin vaalipiiri 29.03.1954 - 04.04.1966

Laki- ja talousvaliokunta (pj) 1958 - 1961 , Perustuslakivaliokunta (pj) 1962 – 1965, Lakivaliokunta, Talousvaliokunta, Yleisradio Oy:n hallintoneuvosto

Kansallisen kokoomuksen eduskuntaryhmä (vpj)

presidentin valitsijamies 1956, 1962

Helsingin maalaiskunnan kunnanvaltuusto; Vantaan kaupunginvaltuusto (vpj)

Kokoomuksen puoluevaltuusto; Uudenmaan Kokoomuksen piirivaltuusto; Hollming oy:n hallintoneuvosto (pj); Hollming oy:n johtokunta (pj); Kymenlaakson maakuntaliiton valtuuskunta (pj); Inkeriläisten sivistyssäätiön hallintoneuvosto (pj); Koivikko-säätiön hallitus (pj); Kiinteistö oy Bomban hallitus (pj); Helsingin seutukaavaliiton liittovaltuusto (pj); Pohjois-Kymen ammattikoulun kuntainliiton liittohallitus (pj); Asuntoluottosäästöpankin isännistö (pj); Aluesairaalaliiton johtokunta (pj); Kouvolan kauppaoppilaitoksen johtokunta (pj); Kouvolan teatterin johtokunta (pj); Kouvolan ammattikoulun johtokunta (pj); Karjalaisten vanhusten tukiyhdistyksen johtokunta (pj); Keksijäyhdistysten keskusjärjestö (pj); Mannerheim-liiton Kymen piiri (pj); Suomen kalamiesten keskusliitto (pj); Maanpuolustuskillat (pj); Rannikon puolustajien kilta (pj); Gentlemanninyrkkeilijät (pj); Suomen syöpäyhdistyksen Pohjois-Kymen osasto (pj); Kymenlaakson aluesuunnitelman hallitus (pj); Kymenlaakson aluesuunnitelman valtuuskunta; Vuokra-asuntojen tuotanto ja rahoitus oy:n hallitus (pj); Vuokra-asuntojen tuotanto ja rahoitus oy:n hallintoneuvosto; Kymen läänin kunnallisasiaintoimikunta (vpj); Kunnallisen eläkelaitoksen hallitus (vpj); Karjalan liiton hallitus (vpj); Espoon aluesairaalan kuntainliiton liittovaltuusto (vpj); Kaakkois-Suomen mielisairaanhuoltopiirin kuntainliiton liittovaltuusto (vpj); Valkealan säästöpankin isännistö (vpj); Suomen kaupunkiliiton hallitus; Sairaalaliiton hallitus; Kymenlaakson kauppakamarin hallitus; Karjalaisten heimotalo oy:n hallitus; Pohjois-Kymen sairaalan kuntainliiton liittohallitus; Pohjois-Kymen sairaalan johtokunta; Kuusankosken aluesairaalan kuntainliiton liittohallitus; Valkealan B-mielisairaalan kuntainliiton liittohallitus; Säästöpankkiliiton valtuuskunta; Helsingin seudun kesäyliopiston säätiön valtuuskunta; Suomen autoliiton valtuuskunta; Keskinäisen vakuutusyhtiö Suomi-Salaman edustajisto; Keskus-Sato oy:n hallintoneuvosto; Keskus-Saton johtokunta; Kunnallinen sopimusvaltuuskunta; Karjalan säätiön hallintoneuvosto; Uuden Suomen hallintoneuvosto; Suomen kotien radio- ja televisioliiton valtuuskunta; Suomen kotien radio- ja televisioliiton johtokunta; Keksintösäätiön valtuuskunta; Keksintösäätiön hallitus; Kymen-Mikkelin tuberkuloosipiirin kuntainliiton liittovaltuusto; Sairaalaliittojen neuvottelukunta; Itä-Suomen yliopistoseuran valtuuskunta; Itä-Suomen yliopistoseuran hallitus; Mannerheim-liiton keskushallitus; KK-auto oy:n johtokunta Arvot

ARVONIMET JA KUNNIANOSOITUKSET. kaupunkineuvos 1981

julkaistu 27.8.2009