Sahlan, Inkeri

Inkeri (T) Sahlan

1900

1973

Hallitussihteeri ja varatuomari Inkeri Sahlan aloitti työuransa sosiaaliministeriössä kohta juristiksi valmistumisensa jälkeen 1920-luvulla. Uskollisena valitsemalleen alalle hän jatkoi samassa ministeriössä eläkeikään saakka. Sahlanin varsinainen valtuustoura alkoi 1948 ja jatkui neljä kokonaista kautta 1948-1960. Hän nousi valtuustoon varajäsenen paikalta vielä 1962 kesken kauden kuolleen Erkki Ervamaan tilalle.

Sahlanin kunnallispoliittinen ura keskittyi erityisesti sosiaaliasioihin ja kulttuuriin. Hän olikin monen sosiaali- ja kulttuuripuolen lautakunnan ja johtokunnan jäsen kuten oikeusapulautakunta 1943-1949, lastentarhain johtokunta 1948-1953, nuorisolautakunta 1951-1956, huoltolautakunta 1949-1950 ja terveydenhoitolautakunta 1957-1968. Sahlan osallistui myös muuhun yhteiskunnalliseen toimintaan. Hän oli mm. Suomen naisten kansallisliiton sihteeri 1920-luvulla ja myöhemmin myös Kokoomuksen Naisten Liiton varapuheenjohtaja.

LÄHTEET JA KIRJALLISUUS. Kalevi Oksanen, Kokoomuksen valtuutetut Helsingin kaupunginvaltuustossa 1919-2008. Helsingin Kokoomus 2008.

julkaistu 13.3.2009