Kanerva, Seppo

Seppo (T) Kanerva

1941

Seppo ”Tankki” Kanerva oli ainakin joidenkin mielestä yhteistyökykyinen poliitikko. Upseerin uralla hän yleni kommodoriksi. Kunnallispolitiikassa Kanerva edusti toisinajattelua, hän oli eräänlainen eläkeläispopulisti. Hän on maininnutkin, että ”minua ei negatiivinen julkisuus haittaa yhtään” ja lisäsi vielä, että ”minultakin jäi joskus papereita lukematta.”

(->) Raimo Ilaskiven vaalipäällikkönä presidentinvaaleissa toiminutta Kanervaa kuvattiin jääräpääksi, joka arvosteli oman ryhmän jäseniä ja joutui moneen kahnaukseen puoluetovereiden kanssa. Kuitenkin hän kertoi saaneensa 300 joulukorttia. Kanerva oli kansaedustajana kokoomuksen listoilta 1996-2002, mutta vaalikauden loppuaikana hän poliittisten kärhämien vuoksi siirtyi ensin Keskustapuolueen ryhmään ja sitten liberaaliksi, mutta sekään ei pelastanut uudelleen valintaa 2003.

Kanervan ura valtuutettuna ylsi kahteen kauteen 1993-2000. Hän oli liikennelaitoksen lautakunanssa 1993-2000.

LÄHTEET JA KIRJALLISUUS. Kalevi Oksanen, Kokoomuksen valtuutetut Helsingin kaupunginvaltuustossa 1919-2008. Helsingin Kokoomus 2008.

julkaistu 5.3.2009