Rauhamäki, Tatu

Tatu (T) Rauhamäki

1971

Tiedotussihteeri, valtiotieteen ylioppilas Tatu Rauhamäki on ollut valtuustossa vuodesta 2001 alkaen. Rauhamäki on tehnyt uraa puoluetyössä mm. kokoomuksen opiskelijajärjestössä, Tuhatkunnassa. Hän toimi myös eduskuntaryhmän sihteerinä ja kokoomuksen valtuustoryhmän sihteerinä sekä kokoomuksen Helsingin piirin vt. toiminnanjohtajana. Teknisen lautakunnan puheenjohtajana 2001-2004 ja kaupunkisuunnittelulautakunnan varapuheenjohtaja 2005-2008. Rauhamäki visioi energiapolitiikka: ”Kilpailu on sen verran kovaa, että pitää lähteä miettimään, mikä on omistajan vastuu tällaisessa tilanteessa. Omistajan vastuu on se, että kilpailukyky säilytetään Helsingin Energiassa. Sillä turvataan jatkossakin kaupungin/kaupunkilaisten omistuksen arvo ja sen säilyminen. Helsingin Energialla pitää olla, niin pitkälle kuin mahdollista, liikelaitoksen muodossa toimia samoilla ehdoilla kuin kilpailijansa näillä markkinoilla.”

LÄHTEET JA KIRJALLISUUS. Kalevi Oksanen, Kokoomuksen valtuutetut Helsingin kaupunginvaltuustossa 1919-2008. Helsingin Kokoomus 2008.

julkaistu 13.3.2009