Mykkänen, Jouni

Jouni (T) Mykkänen

06.10.1939

Helsinki, Espoo, Sodankylä

Mykkänen, Jouni S 6.10.1939 Helsinki V toimittaja Eino Henrik Juho Mykkänen, keittäjä Martta Rissanen P1 pankkivirkailija Lili Anita Manninen 1960 - 1978 (er.) P2 kielenkääntäjä Maria Sokolow 1978 - L Oula 1960, Liana 1962, Kai 1979, Miika 1984, Inari 1987, Esa 1990

URA. ylioppilas 1958 (Rovaniemen yhteislyseo), valtiotieteiden kandidaatti 1964 (Helsingin yliopisto), valtiotieteiden maisteri 1964 (Helsingin yliopisto), tutkinto 1977 (Liikkeenjohdon instituutti), Business School 1988 (Harvard)

Maataloushallituksen toimistovirkailija 1958-1959, Uuden Suomen toimittaja 1960, Yleisradion toimittaja 1960-1964, Kokoomuksen tiedotuspäällikkö 1964-1970, Yleisradion radio I:n johtaja 1975-1984, radion johtaja, pääjohtajan varamies 1985-1989, resurssijohtaja, varapääjohtaja 1990-1994, Yleisradion hallituksen jäsen 1975-1984, Yleisradion hallituksen varapuheenjohtaja 1985-1994, Suomen elokuvasäätiön toimitusjohtaja 1995-, Ruotsin radion kirjeenvaihtaja Helsingissä 1962-1964, Nykypäivän toimitussihteeri Helsingissä 1964-1967, Kokoomuksen kansanedustaja Lapin läänin vaalipiiri 23.03.1970 - 31.12.1974

Suuri valiokunta, Valtiovarainvaliokunta, Yleisradio Oy:n hallintoneuvosto

Kehitysalueiden neuvottelukunta; Kehitysaluerahaston hallintoneuvosto; Suomen toimikunta Euroopan turvallisuuden edistämiseksi (vpj); Tasa-arvoasiain neuvottelukunta (vpj) K

Espoon kaupunginhallitus; Espoon kaupunginvaltuusto; Sodankylän kunnanvaltuusto

Espoon yhteinen kirkkovaltuusto 1995-; Espoon yhteinen kirkkovaltuusto (pj) 1999-; Kansallinen Kokoomus (vpj) 1971-74; Kokoomuksen puoluevaltuusto (vpj) 1975; Kokoomuksen Pohjois-Suomen työryhmä (pj); Espoon kulttuurisäätiön hallitus; Yleisradion ohjelmaneuvosto; Finland Festivals ry:n hallitus (pj); Vesihuoltoliiton hallitus (pj); Suomalaisen yhteistyöliiton valtuuskunta (vpj); Suomen kalottitoimikunta (vpj); Uuden Suomen hallintoneuvosto; Pohjola-Norden -liiton pohjoiskalottikomitea; Pohjola-Norden -liiton keskushallituksen johtokunta; Savonlinnan oopperajuhlien johtokunta; Savonlinnan oopperajuhlien valtuusto; Kolmirannan kauppaoppilaitoksen johtokunta; Helsingin juhlaviikkojen hallintoneuvosto; Helsingin puhelinyhdistyksen edustajisto; Helsingin puhelinyhdistyksen hallintoneuvosto; Suomen tietotoimiston hallitus; Vakuutusyhtiö Kalevan hallintoneuvosto; Finnlab oy:n hallitus; Digital Film Finland oy:n hallitus; Helsinki 2000 -säätiön hallitus; Suomen työnantajien yleisen ryhmän hallitus; Toimialaliittojen ryhmän hallitus; Toimialaliittojen ryhmän hallitus (vpj); Suomen työnantajien keskusliiton edustajisto; Teollisuuden ja työnantajain keskusliiton hallitus; Palvelualojen toimialaliitto (pj)

JULKAISUT. Yleisradiotoiminnan strategiaselvitys : radio ja televisio 2010 1995

julkaistu 18.8.2009