Leppäaho, Pauli

Pauli (T) Leppä-aho

1949

toimitusjohtaja

Toimitusjohtaja, insinööri Pauli Leppä-aho, on ollut valtuuston jäsen vuodesta 2001. HITAS-asukkaiden huolien ymmärtäjänä, huolestui kaupungin taloudellisesta tilanteesta, kun hän puhui valtuustossa: ”Sisäasiainministerin kuntaosaston ylijohtaja on sanonut Helsingin selviävän vaikeuksistaan rahastojaan purkamalla. Tämäkään ei enää pidä paikkaansa. Helsinki on jo käyttänyt rahastojensa antaman pelivaran. Nyt on turvauduttava muihin keinoihin. Sitä paitsi, nyt ei kysymys mistään kertarysäyksestä, negatiivisesta lottovoitosta, vaan jatkuvasta tavattoman raskaasta taloudellisesta rasituksesta. Helsingin osuutta yhteisöveroista on lisättävä pääkaupungin talouskatastrofin estämiseksi. Tässä työssä helsinkiläisillä kansanedustajilla, nykyisillä ja tulevilla, varsinkin ministereillä, on ratkaiseva merkitys.” Asuntolautakunnan jäsen 2001-2004, asuntotuotantotoimikunnan varapuheenjohtaja 2005-2008. Kaupunginhallituksen varajäsen 1.5.2005 lähtien.

LÄHTEET JA KIRJALLISUUS. Kalevi Oksanen, Kokoomuksen valtuutetut Helsingin kaupunginvaltuustossa 1919-2008. Helsingin Kokoomus 2008.

julkaistu 11.3.2009