Saikku, Tuomas Veikko

22.12.1906

19.09.1963

Sääksmäki, Valkeakoski, Helsinki, Kangasala

Saikku, Tuomas Veikko S 22.12.1906 Sääksmäki K 19.09.1963 Valkeakoski V kouluneuvos, kansanopiston johtaja Erland Rufus Saikku, Johanna Vilhelmiina Heikkilä P Kerttu Marketta Pehu-Lehtonen 1934 -

URA. ylioppilas 1928, maatalous ja metsätieteiden kandidaatti 1934, agronomi 1935

tilanhoitaja Kangasalalla 1934-1939, Hämeen - Satakunnan maanviljelysseuran palveluksessa 1935, Ahlmanin maamieskoulun vs. opettaja 1935, Hämeen - Satakunnan maanviljelysseuran toiminnanjohtaja ja maatalouskonsulentti 1937-1945, maanviljelijä 1939-1963, Kokoomuksen kansanedustaja Hämeen läänin pohjoinen vaalipiiri 03.10.1956 - 21.07.1958

Puolustusasiainvaliokunta

Kangasalan kunnanvaltuusto

Pohjois-Hämeen kansallisliiton piiritoimikunta; Hankkija oy:n hallintoneuvosto; Hankkija oy:n Tampereen piirineuvosto (pj); Hämeen osuusteurastamon johtokunta (pj); Kangasalan karjatalouskoulun johtokunta (pj); Vihtori Peltonen - Lihasulan säätiön johtokunta (pj); Maataloustuottajain Pohjois-Hämeen piiriliitto (pj); Säästöpankkiliiton valtuuskunta; MTK:n valtuuskunta; Osuuskunta Maito-Pirkan hallintoneuvosto; Tuottajain lihakeskuskunnan hallintoneuvosto; Kasviöljy oy:n hallintoneuvosto; Hämeen vakuutusyhtiön hallintoneuvosto; Aamulehden johtokunta; Tampereen piirin säästöpankkiyhdistyksen johtokunta; Tampereen kirjapaino oy:n johtokunta; Osuuskunta Metsäliiton edustajisto; Osuuskunta Metsäliiton hallintoneuvosto; Osuuskunta Metsäliiton Tampereen konttorin luottamusneuvosto; Metsäliiton selluloosa oy:n hallitus

Sotilasarvo. kapteeni 1942

julkaistu 26.8.2009