Haukkamaa, Viljo Aaro

1907

Mäntsälä, Pertteli

kansanedustajaehdokas

Maanviljelija Vilho Aaro Haukkamaa on nuoren, tarmokkaan ja perusteellisen ammattikoulutuksen saaneen maanviljelijäpolven edustaja.

Hän on syntynyt Mäntsälässä 1907, käynyt maamieskoulun ja maamiesopiston. Maatalousteknikoksi valmistuttuaan hän ensin toimi jonkin aikaa neuvojana sekä sitten kuusi vuotta tilanhoitajana. 1940 hän osti Perttelin Hiiden kylästä oman tilan, jota on siitä lähtien viljellyt.

Nykyisessä pitäjässään hänelle on uskottu jo monia luottamustoimia. Hän on kunnanvaltuuston ja kunnanhallituksen jäsen ja Perttelin Maataloustuottajain yhdistyksen puheenjohtajan. Niinikään hän kuuluu paikallisen osuuskaupan, osuusmeijerin ja puhelinosuuskunnan hallituksiin ja on Perttelin Turve Oy:n hallituksen, kansakoulun johtokunnan ja tarkastusyhdistyksen puheenjohtaja. Myös kokoomuspuolueen toiminnassa hän on aktiivisesti mukana Perttelin Kansallisseuran johtokunnan jäsenenä. Hän otti osaa molempiin viime sotiimme ja on sotilasarvoltaan luutnantti.

Hänen kotiseudullaan nauttimansa suuri luottamus on takeena siitä, että hänelle voidaan uskoa yhä vaativampia tehtäviä. Erikoisesti Salon seudun maatalousväki näkee hänessä oman ehdokkaansa.

Lähteet ja kirjallisuus: Varsinais-Suomen Kansallinen Kokoomus – presidentin valitsijamiesehdokkaat 1949 –lehti, PTA

julkaistu 9.6.2010