Kemppainen, Jaakko Abram

26.11.1904

11.02.1988

Oulu, Helsinki

Kemppainen, Jaakko Abram S 26.11.1904 Oulu K 11.02.1988 Oulu V vaatturimestari Jaakko Kemppainen, Edla Maria Strömsholm

URA. ylioppilas 1925, ylempi oikeustutkinto 1931, varatuomari 1934

Kemin tuomiokunnan tuomarin apulainen ja notaari Oulussa 1931-1937, Oulun kaupunginvouti 1937-1944, Säästöpankki Sammon toimitusjohtaja Oulussa 1944-1969, Kokoomuksen kansanedustaja Oulun läänin vaalipiiri 22.07.1958 - 22.03.1970

Laki- ja talousvaliokunta (pj) 1962 – 1965, Lakivaliokunta, Suuri valiokunta, Vesilakivaliokunta, Suomen Pankin tilintarkastajat

presidentin valitsijamies 1962, 1968; Oulun kaupunginvaltuusto (vpj); Oulun kaupunginhallitus

Isänmaallisen kansanliikkeen Oulun piiri (piirijohtaja); Pohjois-Pohjanmaan kansallisliitto (vpj); Pohjois-Pohjanmaan säästöpankkiyhdistys (pj); Pohjois-Pohjanmaan säästöpankkiyhdistys (sihteeri); Suomalaisen lakimiesyhdistyksen Oulun osasto (vpj); Suomalaisen lakimiesyhdistyksen Oulun osasto (sihteeri); Suomalaisen lakimiesyhdistyksen Oulun osasto (rahastonhoitaja); Pelastakaa Lapset ry:n Pohjois-Pohjanmaan piiri (vpj); Akateemisen Karjala-seuran Pohjois-Pohjanmaan piiri (piiripäällikkö); Suomen kiinteistöliiton liittovaltuusto; Suomen säästöpankkiliiton valtuuskunta; Suomen säästöpankkiliiton hallitus; Suomalaisuuden liiton neuvottelukunta; Typpi oy:n hallintoneuvosto; Pohjalaisen valtuuskunnan johtokunta; Kansallisen eläkeläisliiton johtokunta; Rautaruukki oy:n hallintoneuvosto; Vapaussoturien huoltosäätiön hallintoneuvosto; Vapaussoturien huoltosäätiön Pohjois-Pohjanmaan piirin avustustoimikunta; Oulun raajarikkoisten lastenkoti ry:n johtokunta

julkaistu 17.8.2009