Pelttari, Matti Juhani

Matti Juhani (T) Pelttari

01.03.1943

Helsinki, Pori

Pelttari, Matti Juhani S 1.3.1943 Helsinki V lakitieteen lisensiaatti, pankinjohtaja Jouni Osmo Antero Pelttari, Katri Kaukonen P Raila Marjatta Lahdenranta 1965 - L Elina 1965, Helena 1968, Ritva 1973, Tuula-Maija 1975

URA. ylioppilas 1962, oikeustieteen kandidaatti 1967, varatuomari 1971

Helsingin veroviraston vt. ylimääräinen osastosihteeri 1967, Euran tuomiokunnan päätoiminen apulainen ja notaari Raumalla 1967-1968, Kotkan liikevaihtoverotoimiston jaostopäällikkö ja valtionasiamies 1968-1969, Porin kaupungin apulaiskaupunginsihteeri 1970-1975, Vaunu ja varaosa oy:n toimitusjohtaja Porissa 1975-1980, Porin raastuvanoikeuden oikeusneuvosmies 1983-1984, Rovaniemen kaupunginjohtaja 1984-, Kokoomuksen kansanedustaja Turun läänin pohjoinen vaalipiiri 17.10.1978 - 25.03.1983

Laki- ja talousvaliokunta, Perustuslakivaliokunta, Eduskunnan palkkavaltuuskunta

presidentin valitsijamies 1982; Kuluttajaneuvosto; Poliisiasiain neuvottelukunta

Kunnallinen sopimusvaltuuskunta; Satakunnan seutukaavaliiton liittovaltuusto; Lapin sairaanhoitopiirin kuntayhtymän hallitus; Lapin liiton hallitus; Porin kaupunginhallitus (vpj); Porin kaupunginvaltuusto (vpj)

Kokoomuksen puoluevaltuusto 1975-78; Satakunnan Kokoomuksen piirihallitus; Satakunnan Kokoomuksen piirihallitus (rahastonhoitaja); Porin Ässät ry (pj); Satakunnan Sato oy:n hallitus; Suomen jääkiekkoliiton hallitus; Veikkaus oy:n hallintoneuvosto; Satakunnan osuuskaupan johtokunta; Rovaniemen palloseura (pj); Jalkapalloliiga ry (pj); Suomen museoliitto (pj); Suomen palloliiton liittohallitus

Sotilasarvo. kapteeni 1988

julkaistu 25.8.2009