Pusa, Juho Jalmar (Jalmari)

Juho Jalmar (Jalmari) (T) Pusa

18.08.1895

27.09.1957

Pyhäjärvi, Turku, Helsinki

Pusa, Juho Jalmar (Jalmari) S 18.8.1895 Pyhäjärvi Vl K 27.9.1957 Turku V maanviljelijä Juho Pusa, Liisa Tihveräinen P Hanna Byckling 1923 -

URA. kansakoulu , kansanopisto

maanviljelijä Pyhäjärvellä Vpl -1939, Tyrväällä -1957, Viipurin suojeluskuntapiirin Käkisalmen alueen aluepäällikkö 1918-1923, piirin valistusohjaaja 1924-1929, Karjalan kannaksen liiton sihteeri 1929-, Pyhäjärven kunnan palopäällikkö , sisäasiainministeriön huoltotarkastaja , Karjalan liiton järjestösihteeri, Kokoomuksen kansanedustaja Kymen läänin vaalipiiri 22.07.1948 - 20.07.1951

Puolustusasiainvaliokunta

Pyhäjärven Vpl kunnan hoitokunta; Pyhäjärven Vpl kunnanvaltuusto (pj)

Rintamamiesliiton hallitus; Etelä-Karjalan rintamamiespiiri (pj); Vapaussodan invalidien liiton johtokunta (vpj); Vapaussodan invalidien liiton Karjalan osasto (pj); Käkisalmen Sanomain hallitus (vpj); Karjalan kannaksen liiton hallitus; Käkisalmen nuorisoseurapiirin piiritoimikunta; Lahjoitusmaamuseon johtokunta; Satakunnan karjalaisseuran johtokunta; Itä-Kannaksen historiatoimikunta; Viipurin suojeluskuntapiirin piiriesikunta

Sotilasarvo. kapteeni

julkaistu 25.8.2009