Pukkio, Eva-Maija Irene

28.11.1944

21.03.1990

Lahti, Helsinki

Oikeustieteen kandidaatti Eva Pukkio valittiin kansanedustajaksi vuonna 1979. Sitä ennen hän oli työskennellyt kunnallisen sopimusvaltuuskunnan toimistossa suositusasiainsihteerinä. Heti juristitutkinnon suorittamisen jälkeen hän oli ollut Kokoomuksen Naisten Liiton pääsihteerinä 1971-1977. Pukkio jatkoi kansanedustajakautensa jälkeen työtään kunnallisen sopimusvaltuuskunnan toimistossa. Valtuustokausien määräksi kertyi kolme 1973-1984, minkä lisäksi hän oli jäsenenä myös päivähoitolautakunnassa 1973-1976, kiinteistölautakunnassa 1977-1980 ja sosiaalilautakunnassa 1985-1988.

Pukkio, Eva-Maija Irene (Eva) S 28.11.1944 Lahti K 21.3.1990 Helsinki V meistäjä Hannu Armas Hildén, Irja Irene Pukki P Matti Antero Pukkio 1968 -

URA. ylioppilas 1963, oikeustieteen kandidaatti 1971

Kokoomuksen naisten liiton pääsihteeri 1971-1977, Kunnallisen sopimusvaltuuskunnan toimiston suositusasiainsihteeri 1977-

Kansallisen Kokoomuksen kansanedustaja Helsingin kaupungin vaalipiiri 24.03.1979 - 25.03.1983

Lakivaliokunta, Suuri valiokunta, Eduskunnan palkkavaltuuskunta

Pääkaupunkiseudun yhteistyövaltuuskunnan hallitus, Helsingin kaupunginvaltuusto 1973-84; Porvarillinen varhaisnuorisoliitto (pj); Suomen perheenemäntien liitto (pj); Porvarilliset lakimiehet (pj); Lapsen oikeus hoitopaikkaan -kansalaistoimikunnan puheenjohtajisto

LÄHTEET JA KIRJALLISUUS. Kalevi Oksanen, Kokoomuksen valtuutetut Helsingin kaupunginvaltuustossa 1919-2008. Helsingin Kokoomus 2008; Eduskunnan kansanedustajamatrikkeli.

julkaistu 11.3.2009