Laatio, Kaino Gunnar

10.09.1915

12.4.2010

Turku, Helsinki, Oulu

Laatio (v:een 1932 Lindfors), Kaino Gunnar S 10.9.1915 Turku V autoilija Frans Hjalmar Lindfors, kotiäiti Anna Maria Salonen P kotiäiti Ines Jokinen 1944 - L Pekka 1945, Tuula 1947, Eero 1950, Kaisa 1954

URA. ylioppilas 1936, diplomi-insinööri 1945, vuori-insinööriopintoja (Tukholma)

Outokumpu oy:n kaivosinsinööri 1945-1947, Orijärvi oy:n toimitusjohtaja Kiskossa 1947-1953, Vihannin kaivoksen johtaja 1951-1971, Raivaus oy:n johtokunnan puheenjohtaja 1954-1961, Hituran kaivoksen johtaja 1969-1971, Outokumpu oy:n pääkonttorin kaivosteknillisen ryhmän johtaja Helsingissä 1971-1975, Outokumpu oy:n neuvotteleva johtaja 1975-1977, Oy Skega ab:n hallintoneuvoston puheenjohtaja Kuopiossa 1978-1988, Oy Skega ab:n toimitusjohtaja 1988, Kokoomuksen kansanedustaja Oulun läänin vaalipiiri 23.03.1970 - 26.09.1975

Toinen lakivaliokunta, Liikennevaliokunta, Pankkivaliokunta, Puolustusasiainvaliokunta, Valtiontilintarkastajat

presidentin valitsijamies 1968, Kehitysaluerahaston hallintoneuvosto

Oulun läänin teollisuustoimikunta; Kiskon kunnanvaltuusto; Oulun kaupunginvaltuusto; Vihannin kunnanhallitus

Vihannin seurakunnan hallintokunta (pj); Helsingin seurakuntayhtymän valtuusto; Helsingin seurakuntayhtymän kiinteistölautakunta (pj); Kokoomuksen puoluevaltuusto jäsen 1961-70; Kokoomuksen puoluehallitus 1965; Pohjois-Pohjanmaan Kokoomus (pj) 1967-69; Suomen sotaveteraaniliitto (pj); Suomen sotaveteraaniliitto (kunniapuheenjohtaja); SVUL:n Pohjois-Pohjanmaan piirin hallitus (vpj); Reserviupseeriliiton liittoneuvosto (vpj); Pohjois-Pohjanmaan sotaveteraanipiiri (kunniapuheenjohtaja); Vihannin sotaveteraanit (kunniapuheenjohtaja); Suomen teknillisen seuran hallitus (vpj); Suomen teknillisen seuran valtuusto; Oulun kauppakamarin hallitus; Vapaussoturien huoltosäätiön hallintoneuvosto; Emeritus-säätiön valtuuskunta; Vuorimiesyhdistyksen hallitus; Peurungan kuntoutuslaitoksen hallitus 1975-1990; Kuntopolku oy:n hallitus (vpj) 1994-; Suomi-Salaman tilintarkastaja

Sotilasarvo. majuri 1964

ARVONIMET JA KUNNIANOSOITUKSET. yli-insinööri 1971, kunniakaivosmies 1977